Translate

donderdag 10 maart 2011

Oma's schatten....Grandma's treasures.....

Gisteren hebben we afscheid genomen van oma.....
Yesterday we said goodbye to grandma.....

Het was een emotionele maar mooie uitvaart.....
It was emotional, but a beatiful farewell.......

Afgelopen maandag waren we nog een laatste keer in haar kamer in het bejaardentehuis.....
Last monday we where in here room for the last time......

De laatste spullen werden opgeruimd en mijn schoonmoeder vroeg aan mij of ik ook nog iets wilde meenemen.
Her last things were rapped together and my mother in law asked me if I wanted to have some things from my grandmother.....

Spulletjes worden verdeeld....soms in harmonie, maar je hoort ook vaak over de ruzies tussen familieleden...
Things are divided.....sometimes in harmony, but tsometimes you hear that the members of a family quarrel about it.

Ik had er een vreemd gevoel bij.....tuurlijk wilde ik graag een aandenken aan oma mee naar huis nemen, maar om zo tussen "haar"spulletjes te snuffelen.......nee, dat is niet aan mij besteedt.
I had a strange feeling about it.....of course i would like to have some things of grandma......but to sniff between here things.......no, i didn't liked it all al.

Uiteindelijk hebben we op aandringen van mijn schoonmoeder het een en ander meegenemomen.
Eventualy we have taken some items home with us, thanks to my mother in law.....

Ik ben er erg blij mee hoor.....maar makkelijk vond ik het niet.
I'm very pleased with it.......but it was not easy....

Oma's schatten hebben al een plekje gevonden in ons huis....ik heb er een paar foto's van gemaakt...
Grandma's treasures have found there pleces in our home... i hqvw made a few pictures....



Mooie spulletjes hé....
Beautiful things, don't you think so....

Nog een fijne avond allemaal. liefs Bianca xxx
Have a nice evening all of you, love Bianca xxx

















7 opmerkingen:

Alle mooie dingen zei

je hebt inderdaad hele mooie spulletjes van oma in huis.. maar ik kan het me wel voorstellen dat je er moeite mee had.
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Theemuts Rommelhoekje. zei

Waarschijnlijk vind oma het heel fijn dat een aantal van haar spulletjes en plekje in jullie huis hebben gekregen .

lieve groetjes Romkje.

Home and Lifestyle zei

Het is een raar idee om spulletje van je oma mee te nemen, maar ik denk dat je er over een tijdje extra blij mee bent...

Fijn dat je ondanks het verdriet toch kunt terugkijken op een mooi afscheid.

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Ja heel mooi...maar kan goed begrijpen dat dit heel moeilijk voor je is...over een poosje kun je ze koesteren lieverd en met een fijn gevoel terug denken nu is het nog te vers en te moeilijk.......komt goed......doe je het rustig aan ??? liefs van ons...ook voor vinnie.....xxx...

wonen met brocante zei

Kan me goed voorstellen dat je er nu nog niet echt van kan genieten. Het geeft natuurlijk een heel dubbel gevoel. Maar over een tijdje zal je juist van deze spulletjes extra genieten. Sterkte nog met het verlies. Groetjes Peggy

Michaja zei

Ik kan me voorstellen dat het raar is om haar spullen mee te nemen maar ik weet zeker dat je er straks heel erg blij mee bent zulke mooie aandenken van haar te hebben!
Liefs Michaja

Desiree zei

I know exactly what you mean about not wanting to 'muscle in' and help yourself, Bianca. I'm the same! I'm so glad your MIL helped you make a selection...you have some beautiful little treasures by which to remember your much loved Grandmother!