Translate

dinsdag 16 augustus 2011

Truus...........

De mannen zijn naar Duitsland mannen dingen doen met hun geliefde auto's ( lees oldtimer ).
En wat gaan wij vrouwen dan doen......??????  Wij gaan een dagje shoppen.......
Samen met Ria van It's me ben ik zaterdag de hele dag op stap geweest langs Brocante winkeltjes en hebben we samen een High-Tea gedaan.
Ik ben al vele malen naar Ria gereden, dus dat zal geen problemen geven, maar voor alle andere adresjes heb ik mijn "Truus" ( lees navigatie ) meegenomen.

The men went to Germany to do things with their beloved cars (read old-timer).
And what do we women do ......?????? We will go shopping .......
Ria of It's me and I will spend the day together.We went to different Brocante shops and we have had t a High Tea together. I have been driven many times to Ria, so that will give no problems, but for all other addresses I have my "Hilda" ( navigation) included.
Eerst een bakkie gedaan bij Ria thuis en daarna op pad naar ons 1e adresje.

Mijn "Truus" doet het prima en zonder problemen komen we bij een oud boerderijtje cq. Brocante winkeltje......zo leuk....!!!!!!
Ergens achterin een hoekje vond ik 'm...........licht bruin vachtje, zacht maar toch stevig........hij keek mij aan en ik was op slag verliefd.

First, a cup of tea made at Ria's home and then off to our first intriguing intimacy.
My "Hilda" is doing just fine without any problems and we come to an old farmhouse or. Flea shop ...... so cute ....!!!!!!
Somewhere in the back corner I found an "m. .......... light brown fur, soft yet firm ........ he looked at me and I fell in love.



Is het geen schatje..............xxxx
Isn't he cute.......xxxx

Op naar Barneveld voor onze High Tea bij De Zith.
Mijn eerste keer........euh.......High tea-en.....hihihih.........
Je begint met het uitzoeken van het servies waarop/ in de High tea geserveerd gaat worden.
Ik mocht van Ria kiezen en ik heb het Pip servies gekozen.
Je begint met een etagerre vol met zoete hapjes, gebakjes en 2 hartige snacks......mijn suikergehalte is voor de komende maand weer op peil............niet aan denken, gewoon opeten en van genieten.
De thee kun je zelf uitkiezen. Er zijn 6 soorten thee, niet in zakjes, maar losse theeblaadjes.
Heerlijk voor een theeleut zoals ik.
Daarna volgen er nog scones, croissantjes een kleine quiche en een soort van broodje met pesto, kaas en tomaat...........leeeeeeeeeekkkkkker !!!!!!
Na bijna 2 uur tafelen komt er een eind aan onze High Tea......pfffff.......riempje mag wel iets losser.

On to Barneveld for our High Tea at The ZITH. My first time ........ uh ....... High tea and hihihih .....
You start by figuring out which of the dishes / in the High Tea will be served.
I could choose from Ria and I chose dishes Pip.
You start with a full etagere sweet snacks, pastries and savouries  ...... my sugars for the coming months to rebuild ............ don't think, just eat and enjoy.
You can choose the tea itself. There are six kinds of tea, not bags, but loose tea leaves.
Perfect for a tea encryptions like me.
Followed by another scones, croissants and quiche a little kind of a sandwich with pesto, cheese and tomato ........... deeeeliciousssss !!!!!! 
After almost two hours dining our High Tea comes to an end...... ....... pfffff .....my strap may loosen a bit. 



Op naar onze volgende stop. Een Brocante cq. bloemenwinkel in Barneveld.
Ook hier weer heerlijk rondgekeken......enne......6 leuke zeepjes gekocht. Zo schattig.

On to our next stop. A Brocante and flower shop in Barneveld.
Again, beautiful to look and very nice ...... i bought 6 small pieces of soaps. So cute.
Het is inmiddels 15.30 uur, tijd om naar ons laatste adres van de dag te gaan. We gaan een blog vriendin opzoeken. Juule.........Zij heeft een brocante winkel en ik ben erg benieuwd hoe deze eruit ziet. Het is ongeveer 1 uur rijden. "Truus"mag ons weer de weg wijzen............
Onze "Truus"staat op economisch en voert ons via bospaadjes en zeer afgelegen wegen naar onze laatste stop. Ria krijgt spontaan de slappe lach als we meerdere keren op wegen terecht komen met bordjes als "eigen terrein" en "verboden toegang voor onbevoegden" !!!?????? Ik rij toch echt zoals Truus mij zegt te rijden....toch.......ahum....... Uiteindelijk komt de eindbestemming in zicht, we alleen nog met de veerpont over.........leuk hé Ria ( Ria houdt NIET van water ) hiihihi........dolle pret hoor zo'n dagje in de auto.

It is now 15:30 and it's time for the address this day . We will visit a blog friend. Juule ......... She has a Brocante store and I'm very curious how it looks. It is approximately 1 hours drive away. "Hilda" will show us the way ............
Our "Hilda" is economically and takes us through forest paths and very remote roads to our final stop. Ria gets the giggles when we spontaneously several times ending up on roads with signs like "private property" and "no unauthorized access" !!!?????? I drive really like Hilda tells me to drive it .... ahum ....... ....... Ultimately, the final destination in sight, we just have to take the ferry ......... no fun for Ria (Ria does not like water) hiihihi ........ we had such great fun the whole day in the car.
Maar.......we made it........het winkeltje is erg leuk en Juule zeer gastvrij.
Heerlijk zitten kletsen....blablabla.........Ria nog een leuke schaal annex dienblad gekocht en ikke...... ik was helemaal verliefd.......wat een poepie is ze toch en zo lief........Juule ??? Jaaaa, die ook, maar ik bedoel Jotte.......wat een mooi beestje. Uitgenodigd door Juule om te blijven eten en moe maar voldaan keren we terug naar huis ( van Ria ).

But we made it to the shop which is very nice and we where very welcomed by Juule.
Sit chatting .... blablabla ......... Ria has a nice tray-cum-scale acquired  and ...... I was totally in love ....... what a sweetheart is she and so sweet  ........ Juule??  Yes, also, but I mean Jotte ....... what a beautiful creature. Juule invited us to stay for dinner and tired but satisfied we return home (Ria).



Nog een laatste bakkie thee, de 20e of zo van vandaag en ook ik ga richting mijn huisje.
Morgen komen de mannen weer thuis en vanaf dinsdag mag ik weer gaan werken.
Ria , bedankt voor de geweldige dag samen, lang geleden dat ik zo vreselijk veel heb gelachen.

One last cup of tea, the 20th or so today I'm going towards my house.
Tomorrow, the men will return home and Tuesday I return to work.
Ria, thanks for the wonderful day together, long time since I've laughed so very much.







27 opmerkingen:

Kom Achterom zei

Dit klinkt super goed!! en met Ria kan dat natuurlijk niet missen!
fijne week
Yolanda

Lynda zei

ooooo wat gezellig!!! nee heerlijk verzetje voor Ria en een topdag voor jullie samen!!! En Ria piept volgens mij in elk auto waar ze in zit hoor...;)....rijdt volgens mij het liefste zelf;)))
Fijn zo'n meidendag, heeft een mens nodig!!

Liefs,
Lynda

Thuis bij Tjits zei

wat heerlijk zo'n dag samen erop uit! en high tea is natuurlijk altijd top:)) dit uitje met jou heeft Ria vast goed gedaan!

lieve groetjes, Tjits

Tanja zei

Wat leuk voor Ria zo'n dagje lekker lachen en afleiding. En leuk dat je bij Eeflien bent geweest, Culemborg is een leuke plaats.

Leuk om jullie dagje mee te lezen, ik kreeg er een grote glimlach van om mijn mond.

Liefs
Tanja

It's me zei

Owwwwww...en het was zooo gezellig !!..gaan we nog eens doen hoor!!.....leuk leuk !!...liefs van mij...xxx...alleen die pont he????...hihihih!!

wonen met brocante zei

Wat gezellig zo'n dagje samen. Moet voor Ria ook heerlijk geweest zijn, even ertussen uit en de gedachten verzetten. Jullie zijn vlak bij mij in de buurt geweest als je bij Juule geweest bent. Groetjes Peggy

Home and Lifestyle zei

Wat gezellig zeg...zo'n brocante route mag ik ook altijd graag met een vriendin doen! Het water loopt mij uit de mond bij de high tea, ik denk dat ik de riem bij mijzelf maar af zou doen haha!

Lieve groet, Ingrid

bleudelavandou zei

Het leek mij een heel leuke en plezierige dag!

Fijn dat jullie ervan genoten hebben.

Liefs

marieke

José zei

Klinkt als een megafijne dag!
Leuke foto's ook! De beer is geweldig, ik heb ook nog mijn 1e exemplaar van toen ik klein was, wel een oor half afgesabbeld maar nog steeds prominent aanwezig!

Groetjes José

Juule zei

Vreselijk dat Ria mij moest wijzen op deze leuke blog. Ik verwaarloos blagland zo.. niet uit desintresse hoor, maar ik kom er domweg niet aan toe. Hoe doen jullie fanatieke bloggers dat toch? Zijn jullie dagen langer? Of zou het.. nee... alhoewel, ja.. Jotte!! Mijn lieve lieve Jotte slokt ook veel tijd op...
Je wist het al, maar ik vond het zo fijn dat Ria en jij een heerlijke dag hebben gehad. Soms heeft een mens dat gewoon nodig he?
Geniet van je herinneringen en je schattige teddybeer.
liefs
Eef

Collie-Collie zei

Hallo Bianca, ik fiets even langs via het blog van Ria. Wat een heerlijke theeleut- en brocante winkeltjes-dag en zo'n high tea... ooo ik ga gelijk een bakkie zetten. Het lekkers laat ik even staan, want de vakantie heeft goed z'n best gedaan, knoop kan nèt dicht!

Ria heeft het samen met jou heerlijk gehad... en gegierd van het lachen om Truus. Bij mij is Truus de vaatwasser... hahaha.

Groetjes, Collie

Pink Princess zei

Kom even langs via Ria. FIJN dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad :)

Groetjes van Marian

English style zei

Wat een gezellig dagje zo samen, voor Ria ook fijn om even haar zinnen te verzetten...
enne in Barneveld, ben je vlak bij mij geweest, ik woon 1 dorpje verder :-)
alleen heb ik nog nooit gehoord van de zith en die andere haha, moet toch eens op onderzoek uit
je hebt het leuk geschreven allemaal
groetjes Yvonne

Rosarie zei

Wat fijn dat je Ria zo'n leuke dag hebt gegeven!
Had ze echt nodig!
Heerlijk he?...zo lachen..dat doet ieder mens toch goed!
High tea lijkt mij ook heerlijk!
Ik ga je verder zeker volgen..leuk!!
Fijn weekend!

Groetjes van Ria

Puur Kate zei

Ik kom hier via Ria en ben je gaan volgen.
Fijn dat jullie samen een fijne dag hebben gehad.
Lieve groet,
Katja

Judith zei

wat een heerlijk dagje hebben jullie zo gehad!

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Ben via ria op je blog gekomen en gelijk even volger geworden een heerlijke blog ... en wat heerlijk dat jullie samen zo lekker lol hebben gehad goed om te lezen .... je bent van harte welkom op mijn blog ... wens je voor nu vast een fijn weekend ...lieve groet rosita

Desiree zei

How wonderful that you and Ria spent such an exciting and enjoyable day together! It sounded perfect in every way!

MoniqueNostalgique zei

Aaaahhhh en jullie zijn niet eens even bij mij geweest???? sjonge jonge... hihih ik zie het al helemaal voor me, de dag was weer te kort!
Heerlijk dat jullie zo'n schik hebben gehad!
Goed voor Ria en natuurlijk ook voor jou, samen lachen is voor iedereen gezond!

Liefs,
Monique

p.s. wat is het leuk en lekker he, bij de Zith!
Zijn kennissen van me en ik mag er ook graag een heerlijk broodje brie met walnoten en honing eten, te lekker!!!!

Draffin Bears zei

Lovely to meet you and so glad that you and Ria were able to spend some time together.

Have a happy weekend

Hugs
Carolyn

Goud en Zilver zei

Wat leuk zo samen even lekker een dagje genieten.

Groeten Herma

almay`s home zei

Heerlijk zo'n dag! Heeft een mens (lees iedere vrouw) nodig! Gezellig hoor! Leuk beschreven. Jullie kunnen er weer tegenaan!

Lieve groet
Alma

Cottage Garden zei

Just popped over from Ria's blog. Your day at the brocantes and 'antiquing' sounds great. One of my favourite pastimes. It's so nice to meet up with a fellow blogger isn't it. It sounds like you both had a fab time.

Jeanne

Passione Helena zei

Hallo Bianca,

Ik kende je nog niet, via Ria kom ik dan ook op je blog. Wat een heerlijke dag hebben jullie samen beleefd. Super! Verstand op nul en lekker samen genieten, heerlijk! Af en toe heb je dat even nodig.

Wat een ontzettende leuke teddybeer heb je gekocht.
Ik heb genoten van je verhaal en ik kom zeker nog eens weer langs.

Fijne avond,
Groetjes, Helena

Mariette zei

Lieve Bianca,

LIEF om met Ria wat leuks te ondernemen! Een fijne dag hebben jullie gehad zo te lezen. Dat heelt veel en de herinneringen blijven nog lang.
Lieve groetjes uit Georgia,

Mariette

Yn'e Steeg zei

BEDANKT VOOR JE LIEVE REACTIE OP MIJN BERICHTJE

Fijn weekend toegewest, Jantsje

House of Seasons zei

Wat een gezellig verhaal zeg!
Ik ga je volgen, al kan het niet iedere dag zo gezellig zijn natuurlijk!
Liefs
Lia