Translate

maandag 17 oktober 2011

Als een vis in het water.............Like a fish in the water..........

Gisteren hadden mijn hubbie en ik een personeelsfeest van mijn werk.
Ik ben zelf voorzitster van de personeelsvereniging, dus het was voor mijn geen verrassing wat we gingen doen..........
Het weer was ons goed gezind en de zon heeft de hele dag geschenen.........heerlijk !!!!!!!

Yesterday my hubbie and I had a staff party for my work.
I'm president of the staff, so it was not asurprise for me where we were going ..........
The weather was good and the sun shined all day ......... delicious !!!!!!!




Rond 14.00 uur verzamelen in Bergharen bij de visvijvers van De Forel.
Laat zich wel raden wat we zijn  gaan doen.....???? Vissen !!!!!  Jaja..........zowel de mannen als de vrouwen.

We arrived around 14.00 hours in Bergharen at the fish ponds of Trout.
Guess what we are going to do .....???? Fishimng !!!!! Yeah .......... both men and women.


Ik had nog nooit gevist, maar goed, dat mocht de pret niet drukken. Rond 14.30 uur werden de hengels uitgedeeld en kregen we de aanwijzigingen.
Nr. 1 Het "levend " aas aan het haakje bevestigen....ieks....!!???......pieren, meelwormpjes en motten ÉN allemaal nog levend hoor !!!!
Nr. 2 Na het vangen van een vis, de vis, alvorens het haakje uit de bek te verwijderen, doodknuppelen.
Euh.....zelf ?? Is daar niemand anders voor !!!
Nr. 3 Daarna de vis in het LEEFnet ( die in het water hangt ) gooien...........wacht even hoor.......we moesten ze toch doodmaken ??? en dan in een leefnet ????..........jaja......Ohhhhh.....dat is beter voor de versheid van je vis...........Tuuuuuurlijk.

I had never fished, but well, that did not spoil the fun. Around 14.30 hours the rods were handed out and we got the instructions.
No. 1 Attach the "live" bait at the hook.... ieks ....!!???...... worms, meal worms and moths and all still alive you know!!
No. 2 After catching a fish, the fish clubbing, before taking the hook from the mouth.
Uh ..... yourself? Is there anyone else!
No. 3 Put the fish in the keepnet (which hangs in the water)........... wait a minute ....... hear we had to kill them anyway?? and then a keepnet ????.......... Ohhhhh ..... yeah ...... that's better for the freshness of your fish .........Sure!!








Aan de slag dan maar.
Nou niet gaan lachen hoor, maar ik vond het echt leuk om te doen..........vissen een saaie "sport " ?Euh.....ja zeker, maar met een groep van 35 mannen en vrouwen wordt het al snel hilarisch, vooral als er een vis wordt gevangen door iemand die niet weet wat hij er nu mee moet doen.
Doodknuppelen Martin......dat moet je doen.

Getting started then.
Well do not laugh, but it was really fun to catch a fish .......... boring "sport"? Euh ..... yes indeed, but with a group of 35 men and women it quickly becomes hilarious, especially when a fish is caught by someone who does not know what he should do it now.
Martin ...... kill the fish....that's what you have to do.






Ammehoela...........zeg Bianca, jij hebt dit uitje verzonnen, dus euh.....ga je gang !!!!!
Niet te geloven zeg, wat een watjes zijn die mannen. Hoezo stoere kerels, ben ik #%^((&^ weer
de klos !!!!

Yeah right........... Bianca, you have made this trip, so uh ..... go ahead !!!!!
Unbelievable, men are wimps. No tough guys, I'm  #%^((&^ the spool!!


Oke, zo gezegd, zo gedaan ( ik laat me niet kennen ).........Op naar de vis.
Waar is de hamer ? ( het is namelijk de bedoeling dat je de vis met 1 tik op zijn koppie uitschakelt ).
Geen hamer te bekennen en die arme vis ligt daar maar te spartelen op het droge...........zeg euh, ik ben geen dierenbeul.........geef me &%$*#$ een hamer !!!!!!
Nergens een hamer maar.................wel een bierflesje ( leeg, dacht ik ) Sorry vis, maar daar ga je dan.
Met een flinke tik op zijn koppie gaat de vis K.O., met een spray van bier over de vis en mijzelf heen.
Het bierflesje zat nog tjok vol.........heb ik weer. Ook iets te hard gemept........bloed op mijn nieuwe trui......ik lijk wel een slachter....ohhh....wat erg !!!! Dit ben ik niet hoor :(

Okay, so that is what happened......... On to the fish.
Where's the hammer? (Consider the idea that you should kill the fish with a tap on his little head )
No hammer in sight and there is only the poor fish.......struggling ........... um say, I am not an animal torturer ......... give me &%$*# $ a hammer !!!!!!
Nothing but a hammer ................. a beer bottle (empty, I thought) Sorry fish, but there you go.
With a good smack on his little head, the fish is KO, with a spray of beer on the fish and myself to go.
The beer bottle was still full ......... I tjok again. I knocked too hard ........ blood on my new sweater ...... I look like a killer .... ohhh .... what..... really!! This is not me : (






Uiteindelijk zelf ook nog een vis gevangen, ik zal je de rest besparen. :D
Ultimately even  i caught a fish, I'll save you the rest. : D



Na ruim 2 uur vissen is het tijd voor de barbecue........onze gevangen vissen worden schoongemaakt of je kunt de vis omruilen voor een gerookt exemplaar.
De dag wordt naar tevredenheid afgesloten en ik bedank iedereen voor de gezellige middag.

After more than two hours fishing it's time the for barbecue ........ our caught fishes are cleaned or you can exchange them for a smoked sample.
The day is satisfactorily completed and I thank everyone for the great afternoon


Noot: Mijn "slachtingsritueel "is mijn collega's niet ontgaan en gedurende de barbecue hebben ze een "koosnaampje"voor mij verzonnen.
B.B.B.........Bianca de Blonde Butcher...........en bedankt fijne collega's....hihhi.......tot volgend jaar.

Note: My "ritual slaughering", has been noticed by my colleagues and during the barbecue  they gave me a "nickname".
BBB ........ Blonde Bianca Butcher......... thank you. ........... nice colleagues............ hihhi .... 

until next year.

12 opmerkingen:

It's me zei

Wat een moordenaar ben jij zeg !! ...tjonge...Bianccc dit kan echt niet......ze weten hier in blogland dat we vriendinnen zijn......hmmmmmmmm...denkt diep na.......gewoon een vis vermoorden met een bierfles.......nou ik heb dit niet gelezen hoor.....wil er niks van horen zondag......sjuchttt...xxx...

Home and Lifestyle zei

Heb er helemaal beelden bij dat dit hilarisch was...dat vissen! Ik zou er wel bij gruwelen om zo'n vis uit te schakelen. Wij wonen achter aan het water waar ook gevist kan worden en daar hadden manlief en mijn zwager vroeger vaak bedrijfsongevallen: die vissen gingen als beugelbekkies weer terug het water in als de haak er niet uit ging. Lekker voor zo'n beestje om met een stuk ijzer door z'n keel weer verder te moeten zwemmen :-(...

Lieve groetjes, Ingrid

Draffin Bears zei

Hi Bianca,

Looks like a fun day out fishing at your staff party.
My Dad used to go trout fishing and we used to enjoy it when he brought home fresh fish.

Have a happy week
Hugs
Carolyn

Theemuts Rommelhoekje. zei

Ik zie het al helemaal voor me ........een echte moordenaar ben jij......maar wel een stoere hahaha.

groetjes Romkje.

Thuis bij Tjits zei

ja ook ik zie het helemaal voor me.. met bloedspetters en al!! en hoe smaakte je visjes?? brr... dat je zelf ging slachten.. ik zou het niet kunnen.. maar wel stoer hoor, want ik zou niet eens een pier aan de haak durven prikken, brr...

lieve groetjes, Tjits

José zei

Hahaha, stoere chick! Heb je hem nog zelf schoon gemaakt ook? Ziet er gezellig uit..
Groetjes José

Le Style zei

Hahaha, wat een vis verhaal en de foto's spreken voor zich!
En dan de reactie Ria, geloof dat je wat hebt uit te leggen zondag?;-) Of juist niet;-)
Dank je wel voor je hartelijke, enthousiaste reacties.
Een fijne avond!

Lieve groet

Yvonne zei

Vissen niks saai aan.
Leuk juist !

Vroeger ging ik ook vaak mee vissen, wij zaten op de karper.

Boeiende bezigheid.(tenminste als je wat vangt)
Zeker met een groepje leuk.
Gr Yvonne

Mariette zei

Dearest Bianca,

Wow, indeed a blonde 'butcher'... When we did fish (for me the very first time) we let them off the hook and put them back in the lake. Still it was fun to do but I'm not a good one at killing live animals. So glad we can buy the chicken breast filets and fish filets, ready to prepare!
Love to you and thanks for your visit and comment!

Mariette

Judith zei

hahahah ik haal ze ook liever zo bij de visboer en vissen.. nee of kan je breien intussen?

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

hhahah nou nou ben blij dat ik die vis niet ben .... maar jullie hadden wel lol ....fijn weekend lieve groet rosita

Michaja zei

Wat een apart uitje zeg, visvangen en die ook nog moeten doden!!! Kan me mijn broer nog herinneren lang geleden op vakantie :) Ik was gelukkig veel te klein en hoefde niet mee te doen aan het tafereel :)
Ik vind je banner echt super mooi!!
Liefs Michaja