Translate

dinsdag 27 december 2011

1e kerstdag................Christmas-day......................

1e Kerstdag zijn wij gastvrouw en gastheer geweest voor een gezellige boel van 22 personen !!!
Ja,ja.............en geen catering of afhaalmenu's, neeeeeeee.........gewoon zelf ons potje gekookt.
1st Christmas day we were host and hostess for a funny crowd of 22 persons!!!
Yes, Yes ... ... ... .... and no catering or take-away menus, noooooo ... ... ... just cooked our pot ourself.

Ieder jaar komen ( bijna ) alle neven en nichten van mijn hubbie bij elkaar bij de oom en tante van mijn hubbie om 1e kerstdag te vieren. Dan eten we samen en pakken we alle kado's uit, want ieder jaar worden er ook lootjes getrokken !!!
Each year (almost) all cousins of my hubbie come together at the uncle and aunt of my hubbie at 1st Christmas day to celebrate. Than we eat together and we tackle all gifts, because every year we also drawn lots!!!

Dit jaar was dit ook het geval, maar dan net even anders.
Dit jaar vieren we de 1e kerstdag bij ons en niet bij de oom en tante van mijn hubbie.
Een half jaar geleden is er darmkanker geconstateerd bij onze tante en omdat zij net klaar was met alle kuren en wij haar alle rust gunde, besloten wij de hele "bende "naar ons te halen.
This was also the case this year, but then just a bit different.
This year we celebrate the 1st Christmas day at our place and not at the uncle and aunt of my hubbie.
Half a year ago there is colon cancer detected by our aunt and because she just had finished all cures and she has to slow down, we decided to invite the whole "gang" to our place.

14 Volwassenen ( nou ja...volwassen :o ) en 8 kinderen..........wat een lol.
Om 15.00 uur was zo'n beetje iedereen gearriveerd en kon het feest beginnen.
Koffie/thee met cake, chocolaatjes, schuimpjes en nog veel meer..........pfffff..........
en een hele mooie maar vooral lekker taart gemaakt door Tessa, het nichtje van mijn hubbie.
14 adults (well Yes ... adult: o) and 8 children .... ... ... so much fun.
At 3 p.m. everyone was arrived and the party could be started.
Coffee/tea with cakes, chocolates, foam applicators and much more ... .... ... phew ... ... ... and a very beautiful but especially tasty cake tailor made by Tessa, the niece of my hubbie


Mooi hé.....
Beautiful, isn't it......

Om de kids niet te lang in spanning te laten mochten zij als eerste hun kado's uitpakken.
Super leuk om te zien..............net aasgieren................!!!???
Inmiddels is het 17.00 uur en tijd om de ( zelf gemaakte ) soep op te dienen.
Nou heb ik wel wat servies in huis, maar niet voor 22 personen, dus................
Hadden we iedereen gevraagd om hun eigen servies en bestek mee te nemen........en geloof me,
het zag er geweldig uit !!1 ( helaas geen foto.....vergeten....#%#...)
Dan maar even een moment opname van mijn hubbie.
To not let the kids wait too long in tension they were the first to get their gifts.
Super nice to see ... ... ... ... ... ... .just like vultures ... ... ... ..!!!???
It's now 5 pm and time for our (homemade) soup.
Well I do have some crockery in house, but not for 22 persons, so ... ... ... ... ....
We had asked everyone to take their own crockery and cutlery ... ... ... and believe me, it looked great!! (unfortunately no photo ... forgotten .... #% # ...)
Than just a snapshot of my hubbie
.


 
De soep ging er goed in, gevolg door een tussengerechtje van een mini ragoutje met een mini
tosti van wit brood, kruidenboter, brie, stukjes walnoot overgoten met een beetje honing.....mmmmm
Het hoofdgerecht bestond uit 3 soorten vlees ( kipfilet, biefstuk en varkenshaas ) met aardappel-
kroketjes, frietjes, salades, ertwenprakje ???, koude pastasalade en nog veel meer......
Even een pauze ingelast want de broek stond strak.........hihhi.....
The soup went right in, followed by a little dish of a mini ragoutje with a mini sandwich of white bread, herbal butter, brie, walnut pieces topped with a little honey ... mmmmm.... the main course consisted of 3 kinds of meat (chicken, steak and Tenderloin) with potato croquettes, fries, salads, cold pasta salad and much more ... ...
Time for a break because our pants were tight ... ... ... hihhi .....

 
Nu waren wij, de volwassenen, aan de beurt.
De suprises waren prachtig en uitbundig en we zijn allemaal heerlijk verwend.
Dank u wel Kerstmannen en vrouwen.
Tijd voor het toetje......
Now we, the adults were at  turn.
The suprises were beautiful and exuberant and we are all delicious spoiled.
Thanks to Santa Claus.
Time for dessert ... ...

 
Een bordje met chocolade ijs, koekje met slagroom, negerzoen en een brownie.....
En toen, toen was er een kopje koffie en thee en was iedereen moe maar voldaan !!!
Nog een foto om de dag te herinneren en het is tijd om naar huis te gaan.
A plate with chocolate ice cream, biscuit with whipped cream, Marshmallow and a brownie.
And then, when there was a cup of coffee and tea and everyone was tired but satisfied!!!
A last picture to remember this day and it is time to go home


 
Het was super gezellig, het was perfect, maar...............
Helaas kon onze tante er niet bij zijn. De kuren hebben haar volledig uitgeput en ze moest
deze dag aan zich voorbij laten gaan. In gedachten was ze er zeker bij.
Dag kerst, welkom nieuwjaar.
It was super nice, it was perfect, but ... ... ... ... ...
Unfortunately our aunt could not join us. The cures had completely exhausted her and she had to miss this day. In mind she was with us.
Goodbye Christmas, welcome new year.


8 opmerkingen:

Eefies day zei

Zo te zien...mmmm een heerlijke dag...jullie hebben echt een heel mooi diner gemaakt hoor, petje af!!!
Nu even uitrusten van alle drukte.
Sterkte met jullie tante.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Desiree zei

You were so brave to take this on. I have never catered for such a large gathering. It all looked and sounded marvellous and the cake was beautiful as we're your plated desserts. I'll bet you were ready to relax after all of that. Such a lot of preparation and planning. Well done, Ria!

Nancy Blaauwgeers zei

Zo te zien hebben jullie allemaal een geslaagde kerstdag gehad met veel plezier, lekker eten en leuke kadootjes. Ik hoop dat jullie het volgend jaar weer gezellig bij je oom en tante kunnen vieren. Ik hoop dat ze zich gauw weer wat beter voelt.

Liefs, Nancy

Nancy Blaauwgeers zei

Zo te zien hebben jullie allemaal een hele fijne kerstdag gehad. Ik wens voor jouw tante dat ze zich gauw weer wat beter voelt en ik hoop dat jullie het volgend jaar de kerst gewoon weer bij hun kunnen vieren.

Liefs, Nancy

It's me zei

Geweldig !!!!...echt waar dat buikje van Vinnie !!! hahahhahahha!!....leuk leuk.....tot zaterdag.....ik ben al overspannen van 6 man......even denken 22 gedeelde door...hihihi!!....ik heb het iets meer dan 1/3 moeilijk zaterdag ikke...proestttt....xxx...xxx...xxx...die taart !!! had hem al op fb gezien...mooi !!!..x

BROCANTERIE DERDIJK zei

Wat ziet het er gezellig uit bij jullie! Aan de foto's kan ik zien hoe leuk het was. Wat een klus koken voor zoveel personen,..maar het was het dubbel en dwars waard zo te zien!

Groetjes,
Esther

Mariette zei

Lieve Bianca,

Châpeau! Je bent een meid van m'n hart! Erg lief om dit te doen. Ja, in Nederland kookte ik destijds ook voor 17 (het aantal toen we weggingen als immigrant) voor de Kermis. Gezellig en het lukt altijd als je het maar met LIEFDE doet. Labor of love noemen we dat hier. Ja, pork tenderloin kookte ik ook nog voor Pieter's Monday Night Club toen ik hun allemaal hier had. Een goeie keuze altijd. Heb je ook een warmhoud lade? Sinds ik grote hoeveelheden kook heb ik een Miele warmhoudlade. Dat is super. Je hebt alles erin en de keuken weer netjes bij het aankomen van het bezoek. Scheelt enorm veel. Jámmer dat je Tante er niet bij kon zijn... hopelijk herstelt ze goed en komt ze weer op krachten. Het leven bestaat helaas niet enkel uit feestjes.
Bedankt voor je kommentaar en ik wens je alle goeds voor een mooie oudejaarsavond en een Zálig Nieuw Jaar!
Liefs,

Mariette

PS Met Kerst kookte ik ook voor een schat van een vriendin die net een knee replacement had op woensdag. Heb alles bezorgd en het voelt altijd goed. Zij kookte voor mij toen ik verlamd was en weer uit het ziekenhuis kwam. Geeft zó'n fijn warm en dankbaar gevoel; dat wil ik gráág retourneren!

Kat La Decoradora Vintage zei

Dear Bianca,

Your Christmas celebrations look amazing with all your family and the yummy menu!!!

Hope you have a wonderful 2012!!!