Translate

zondag 1 januari 2012

Even mijn hart uitstorten........Just have to pour out my heart.............

Ik ben nooit zo'n schrijver geweest wat mijn gevoelens betreft.
Soms lees ik blogs van medebloggers over hoe zij worstelen of juist genieten van alles wat hen op het pad komt.
Er over schrijven lucht blijkbaar op........dus wat houdt mij dan tegen ????  Geen idee......
Ik zal een poging wagen.
I have never been such a writer regarding my feelings.
Sometimes I read blogs of fellow bloggers about how they are wrestling or enjoy everything that they find on there path in life.
Writing about it apparently feels good ... ... so what's holding me back???? No idea ... ...
I will make an attempt.

Sommige mensen springen met veel plezier het nieuwe jaar in en ik......ik schuifel er voorzichtig naar toe.
Ohhhhh......ik ben niet pessimistisch of zo.....maar afwachtend.......denk ik.....
2012 wordt voor mij het jaar van afscheid nemen,  afscheid nemen van oude gewoonten en gevoelens.
Ik ben ruim 20 jaar getrouwd, heb een mooi huis, goede baan, niets te klagen toch ?
En toch kan ik mijn draai niet vinden................ik heb een groot probleem.
Ik kan mij niet ontspannen..............!????
Some people jump with a lot of fun in the new year and I ... ... I shimmy to gently.
Ohhhhh ... ... I'm not pessimistic or so. ...
2012 will be for me the year of saying goodbye, goodbye to old habits and feelings.
I have been married now for more than 20 years, have a nice house, good job, nothing to complain.
And yet I can not find my turn ... ... ... ... ... I have a big problem.
I cannot relax ... ... ... ... ..!!!!!


Het leven heeft mij vaak uitgedaagd, zowel fysiek als emotioneel...........ik weet hoe ik moet vechten......ik overwin !!! Maar ik ondervind niets meer.........gevoelens zijn uitgeschakeld en alles kost veel moeite.
Mensen zullen niets aan mij merken, want "buiten"zet ik mijn masker op .
Alleen mijn hubbie kent mijn ware geveolens en ik zal dit jaar "uit de kast"moeten komen en het masker af moeten gaan zetten...............ik wil en ik moet weer leren leven en leren hoe ik de liefde en warmte om mij heen kan ontvangen en terug kan geven......
Door mijn gevoelens op mijn blog te zetten wordt het voor mij echt en is de eerste stap gezet.
In my life I was often challenged, both physically and emotionally ... ... ... ... I know how I must fight ... ... and i win!!!  But I'm having no feelings anymore ... ... ... feelings are disabled and everything takes a lot of trouble.
People will notice nothing to me, I put on my mask when i'm "outside".
Only my hubbie knows my true feelings and I have to take the mask off  ... ... ... ... ... I want and I must again learn to live and learn how I can receive the love and warmth around me and can give back ... ...
It becomes real for my by writing my feelings on my blog, it's the first step

Ik ga nu echt niet ieder blogje over mezelf schrijven hoor !!!! Brocante en interieur zullen de boventoon blijven voeren....................moest dit gewoon even kwijt.
Vindt je het niks, dan sla je dit blogje maar lekker over, geeft niets hoor !!!
Rest mij nog te zeggen tegen diegene die dit blogje wel hebben gelezen.....dank je wel.!!!
I'm not going to write about myself in every new blog!!!! Brocante and Interior will continue to pursue the overtone ... ... ... ... ... ... ... just had to say.
If you don't like to read about me and my feelings, no problem, than don't, it's oke !!!!!!!
Remains for me to say to those who have read this ..... thank you so much.!!!

Groetjes Bianca xx
Hugs Bianca xx

31 opmerkingen:

Theemuts Rommelhoekje. zei

Ik wens je heel veel sterkte en kracht bij het afscheid nemen en het afzetten van je masker.

Lieve groetjes Romkje.

monique zei

Heel veel sterkte en kracht is ook het gene wat ik je toe wil wensen!
Groetjes monique

Home and Lifestyle zei

Zonder diepzinnig te willen doen, vraag ik mij na het lezen van je moedige post af hoe je vroeger was en wat er toe heeft geleid dat je je nu niet meer ontspannen kunt en moeite hebt met gevoelens, met liefde geven en met liefde ontvangen. De enige die daar antwoorden op kan geven ben jijzelf, indien gewenst met iemand naast je die je helpt om alles te ordenen en die je een handvat geeft om het voor jou prettigste pad te kiezen. Dat lijkt mij een moeilijke opgave, maar je hebt al veel overwonnen geef je aan...dus ga er voor!!

Ik wens je heel veel sterkte!! Lieve groet, Ingrid

sandra zei

Blijf geloven in jezelf!!!
Alle goeds voor 2012.... je komt er wel!

Liefs Sandra

Collie-Collie.com zei

Een masker afzetten zal gaan met vallen en opstaan, maar je krijgt er héél veel voor terug... jezelf...

Een ding, je steun en toeverlaat je hubbie zal er voor je zijn, da's heel fijn!

Groetjes, Collie

THE BLACK BARN zei

IK DENK DAT HET JE GAAT LUKKEN IN 2012!
JE HEBT DE EERSTE STAP AL GEZET OP JE BLOG!
DE REST KOMT OOK!
DAT WEET IK ZEKER.
ALS JE HET ZELF MAAR GELOOFD.
ALS JE ER OOK HARD VOOR VECHT ZAL JE MISSIE SLAGEN OM JE MASKER WEG TE HALEN.

HELE LIEVE WARME GROET VAN MIJN,

MIRANDA

Desiree zei

I think it's wonderful that you have made the decision to confront your feelings head on and to try to understand the phase in which you find yourself at this stage of your life. We all go through different growth cycles throughout life and this is probably one of those cycles in your life when you need to learn new ways to fulfil your innermost wants, hopes and dreams. It's so easy for us to wear a mask, but it's not an authentic way to live, to constantly have to pretend to be someone that we know we aren't. True contentment comes from being real. To be true to ourselves and what we believe in is what makes us feel whole and healthy and it takes courage to make a stand and say, "this is who I am and what I stand for!"

Lynda zei

Bianc, je hebt een heeeeel jaar, waarin je vaak zult denken "ik hou het op dat masker" maar met veel vallen en opstaan zul je gaan leren en merken dat er een manier is om open te staan voor dat mooie leven, dat je vrij kunt leven en toch controle kunt houden over wat je laat zien en wat niet, maar wel zonder masker want dat masker ophouden wordt steeds zwaarder, het gaat je steeds meer moeite kosten, en mss ga je zelfs thuis blijven om dat masker maar niet meer op te hoeven! En hee....geloof mij, daar is dit leven toch echt te mooi voor.....je onthoudt jezelf teveel....én...je onthoudt de wereld een persoon als jezelf.....
Heel erg spannend, maar weet, je doet dit voor jezelf, en muren kom je tegen....vallen ze niet om, loop je eromheen of gewoon een andere kant op, je hoeft er niet steeds dwars DOOR!
Gaat je lukken, je bent al zo ver dat je het erkent.....belangrijke stap!
SUCCES!!! sterkte en kracht;)

Liefs
Lynda

Eefies day zei

Allereerst ga ik je heel veel goeds voor 2012 wensen..ook een duwtje in je rug..goed om vandaag een begin te maken..moeilijk vind ik het ook hoor ..over je gevoelens schrijven..toch lucht het op, maar ook krijg je wat terug, herkenning of lieve woorden...heel veel sterkte met deze moedige stap.

Een lieve groet,
♥Eefie

Tanja zei

Bianca, mag ik je vragen of je verhaal iets te maken heeft met de link naar het KWF op je blog?

Ik zeg je eerlijk dat ik vind dat je altijd je eigen verhaal kwijt moet kunnen op je blog. Meis het is jouw blog, niet meer en niet minder. Delen is helen

Zet rustig je eigen stapje naar wat jij kwijt wilt hier op jouw blog. Jij bepaalt altijd de grens.

Sterkte
Liefs
Tanja

Passione Helena zei

Een heel gelukkig, mooi, liefdevol Nieuwjaar, lieve Bianca! Je hebt je eerste stap in het nieuwe jaar heel mooi en gevoelig neergezet! Een heel proces om het maskertje te laten vallen. Van je af schrijven kan daarin een heel goed hulpmiddel zijn. Op welke manier ook.. al zal het gewoon voor jezelf zijn en/of het aan je "hubbie" laten lezen. Je kan er zoveel gevoel in leggen. Ik hoop dat 2012 jou heel veel innerlijke rust mag geven!

Liefs Helena

Tante Jo zei

Kijk naar voren
Kijk niet om
Vecht, wees sterk
Je weet waarom................

GO FOR IT !!!!!!

It's me zei

Ik hoop toch echt wel dat wij de ware Bianca kennen lieverd...in al die jaren dat we met jullie omgaan...anders gaan we ons zorgen over je maken......en je weet je kan altijd bij ons terecht he!!...wij zijn er voor je / jullie dag en nacht....kus van mij en hemmmes...xxx...

Thuis bij Tjits zei

moedig van je!! het zal eerst best moeilijk voor je zijn maar ik hoop dat je daarna de vruchten ervan zult plukken! zet em op!!! (rare woordspeling.. zet em af.. in dit geval!)

ik wens je alle goeds voor dit nieuwe jaar en vooral dat je jezelf zult hervinden.

lieve groet, Tjits

bl.S zei

Begin gewoon met je zelf bij het begin; dan komt de rest vanzelf: neem de tijd en geniet van het moment.

Sterkte/Kram

Marion

Pink Princess zei

Komt me ZO bekend voor, als je mijn blog hebt gelezen de laatste tijd, zie je dat ik eigenlijk met hetzelfde worstel. Het gevoel is vervlakt...er komt niks uit... blij zijn lukt niet...maar huilen ook niet. Maar uiterlijk, voor de boze buitenwereld...is alles *prima en goed hoor* Meis....we komen er wel. Zal een tijd duren maar ooit.....komen ook wij er wel.

Heel veel liefs en een dikke knuf van Marian (Als je ooit echt wil praten.............email, maar alleen als JIJ het wilt hoor)

Audrey zei

Wat een bijzondere stap in 2012 Bianca!
Wens je alle sterkte en succes, de eerste stap heb je gezet!

Lieve groeten Audrey
http://columnsvanaudrey.blogspot.com/

Alle mooie dingen zei

ik herken dit zo...maar dat zeggen er meer dus je bent niet alleen... (ik ben niet alleen) alleen worstel ik hier al heel veel jaar mee. Laten we hopen dat jij en ik 2012 kunnen omarmen en achteraf kunnen zeggen dat het het beste jaar ever was.... okay?
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

BROCANTERIE DERDIJK zei

Wat goed van je dat je dit zo op je blog schrijft,..dat is al de eerste stap.
Ik wens je net zo veel moed voor het aankomende jaar. Het komt vast goed!

Groetjes,
Esther

wonen met brocante zei

Wat goed dat je het toch van je afgeschreven hebt en ik hoop voor je dat het je opgelucht heeft. Veel sterkte. Groetjes Peggy

Miranda zei

Bloggen is niet alleen bedoeld voor de 'leuke' dingen, maar zeker ook om eens even lekker van je af te schrijven, ik hoop dat deze post je opluchting heeft gegeven!

Lieve groet, Miranda

Prachtige header heb je gemaakt!

Geke zei

Wat een moed om dit op te schrijven, knap hoor. Ik wens je heel veel sterkte met het maken van je keuzes!
Groetjes,
Geke

Bonjade zei

Knap van je om het nu op te tikken.....een bijzondere 1e stap.......
Met zo'n goed begin gaat de rest vast ook goedkomen.....en ga je weer leven en voelen....
Hoe rijk ben je dan.....
Succes en liefs

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

jij ook een gelukkig nieuwjaar en een fijne week ...lieve groet rosita

Le Style zei

Ik wens je alle goeds voor 2012!
De eerste stap naar veranderen is gezet, succes en sterkte met het vervolg.....

Lieve groet van mij

bleudelavandou zei

Dit is een prachtig begin, denken en werken aan je eigen "ik" - een eerste gedurfde stap en bewustwording. Vooral doen, schrijf je gevoelens neer of vertel ze aan iemand die er oor voor heeft en je zal een stuk luchtiger door het leven stappen.

Ik wens je alvast veel succes en sterkte.

Liefs
marieke

Esther zei

He, je bent niet de enige, we zijn met velen die ons zo voelen.
Heel herkenbaar. Ik voel me echt beter als je hier en daar eens zo'n blog leest waarvan je denkt, he herkenbaar. Je gevoel is je gevoel, en niet iedereen snapt hoe je je wel eens kan voelen. Komt goed,
groetjes esther

José zei

Je eerste stap is gezet, en je gevoelens bloot geven vergt wel wat lef! Ik hoop dat je hier op je blog je ei ook kwijt kunt qua gevoelens. Meestal lucht het al op en lees je reacties die je weer dat extra steuntje kunnen geven.
Gevoelens zijn soms moeilijk onder woorden te brengen, maar als je schrijft en terugleest wat je "op papier" hebt gezet, geeft dat meestal wel meer inzicht dan praten, maar dat is waarschijnlijk van persoon tot persoon anders;)
Wens je alle goeds, veel wijsheid en creativiteit, maar vooral veel positieve gevoelens en ontspanning.

Groetjes José

Draffin Bears zei

I think it is so good to be able to talk about your feelings, as you often find someone is having similar issues and we can help each other.
Do hope that you are able to relax more, do you read, do needlework or embroidery?
Wishing you good things for you in 2012

Hugs
Carolyn

Mariette zei

Lieve Bianca,

Wat een post... had deze gemist. Een vriendin had een knie replacement en ik heb wat eten gekookt en naar hun gebracht en zo nog wat meer dingen. Eerst de griep, 2 x (té vroeg weer aan de slag...) en erna Pieter nog flink. Dus geen leuke tijd. Maar de zon zal altijd schijnen, zelfs àchter de wolken. Als je zoals wij 1,500,000 mijlen in de lucht hebt gehangen weet je dat dat nog wáár is ook. Ik denk dat wij als mensen ons hier op deze kleine wereld (gezien vanuit het totale heelal) téveel als kudde-dieren laten opjagen en trends en dingen volgen die ons niet eens gelukkiger maken. Het kost dan soms moeite om weer 'uit te stappen' of zoals jij het zegt, je masker afnemen. Doe wat je hart je ingeeft en geef je over aan de hele kleine dingen. Van een van onze bazen leerden we: "The devil is in the details". Ook dat is een waarheid als een koe. Je kunt niet alleen maar 'mee willen doen' met de rest want dan mis je juist die kleine mooie dingetjes. Dàt is het ware geluk, het recept om te leren stil te staan en samen met je allerdierbaarsten te genieten. Dat staat niet in magazines, het is geen glamour en kost ook eigenlijk niets. Toch vult het voor jezelf dat geluksgevoel in op een manier waar je warm van word en dus weer verder kunt tot het volgende momentje. Denk niet van jezelf dat jij een uizondering bent, iedereen kampt hiermee. Diegenen die het ontkennen liegen gewoon. In een magazine ziet het leven er altijd rozig uit. Mooi opgeruimd, mooi gepoetst, lekker eten en perfekt gedekt en alles mooi met bloemen. De werkelijkheid is ook donkere dagen zonder zon, stoffige ruimtes die schoongemaakt moeten worden, was die gedaan moet worden, eten wat gekookt moet worden nadat we eerst alles inkochten. En zo kun je door gaan. Er is teveel illusie en als je er gevoelig voor bent en de media téveel gelooft dan ga je er onwillekeurig onder lijden.
Dus schudt dat maar eens van je af! Gewoon mens zijn en vooral NUCHTER zijn. Proberen overeind te blijven in deze moeilijke ecomonie. Dàt is het werkelijke leven maar daarover schrijft geen enkel tijdschrift en draait geen enkele film...
Een dikke knuffel en wie weet, win jíj wel het mooie engel-bewaarder engeltje 'B'? Ik gun het je van harte!
Bedankt ook voor de button die je geplaatst hebt!

Mariette

Pleuntje zei

Via via kwam ik op je blog. Hoop dat je in de goede richting gaat. Sterkte met de strijd. X