Translate

woensdag 19 september 2012

Druk........Busy........

 
 

 
 
Druk, druk, druk.....
Toenemende druk.
Oplopende druk.
Alsmaar drukker.
Druk, druk en nog eens druk.
 
Overal haast en stress:
haast, haastig, haastiger.
Opzij, opzij en op zij
"ik ben druk"
"als een haas er van door".
 
Druk, altijd druk.
Druk is gewoon.
Druk is normaal.
Wie niet druk is,
telt niet mee.
Staat aan de kant.
 
Een belletje hier,
Een mobieltje daar,
Kort even.
Snel tussen door drukken.
 
Onthaasten
begint in jezelf.
Niet naast je: bij je collega's,
Niet boven je: bij je leiding.
 
Onthaasten,
begint in jezelf.
Jij bent de eerste,
die ruimte schept.
Jij bent de eerste,
die zich minder laat opjagen.
Jij bent de eerste,
om te ontdekken:
Haast kost tijd.
Haast is duur.
 
Onthaast:
adem je beter,
zie je meer,
vergeet je minder,
Doe je zelfs meer.
Onthaasten is soms even
glimlachen naar jezelf,
en naar een ander.
De sfeer wordt minder druk.
 
Marinus van den Berg
 

 
Dit gedicht zegt zoveel over mij.
Teveel haast om weer aan het werk te gaan.
De teleurstelling dat het is mislukt.
Dat doet pijn, maar leert mij dat ik aan mezelf moet denken
Dat ik moet onthaasten
En dat alleen ik dit kan doen.
 
Bianca xx
 
 
 
Busy, busy, busy ...
Increasing pressure.
Ascending pressure.
Ever-busier.Busy, busy and busy.
 
Hurry and stress:
haste, hurriedly everywhere, hasty.
Aside, aside and there I go again.
 
Busy, always busy.
Busy is simply.
Busy is normal.
Who is not busy, does not count.
State to the side.
 
A call there,
A briefly mobile call there.
Quickly inbetween.
 
Relaxation
Begins in yourself,
Not beside you: white your colleagues,
Not above you: your boss.
 
Relaxation
Begins in yourself
You're the first one
Who creates space
You're the first
To bestir youself less late.
You're the first to discover:
Hurry takes time.
Hurry is expensive.
 
Unwind:
You breath better
You see more
You forget less
You do even more.
 
Relaxation is sometimes
even smiling to yourself
and to another
The atmosphere becomes less pressured.
 
Marinus van den Berg 
 
 
This poem says so much about me.
Too much hurry to go back to work.
The disappointment that it failed.
That hurts, but teaches me that I must think of myself
I must slow down
And that, only I can do.
 
Bianca xx

6 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat jammer dat er toch tegenvallers zijn op de weg terug! Maar met haast kom je uiteindelijk nergens sneller...neem dus de tijd en zorg er eerst voor dat je lekker in je vel zit, dat is veel belangrijker dan heel veel andere zaken! Succes en eh...kalm aan hè ;)!

Liefs, Ingrid

Eefies day zei

Oei wat een schrik als je weer terugvalt en terwijl je zo je best doet....onthaasten...konden we dat allemaal maar zo makkelijk.
Doe rustig aan, denk goed aan jezelf...jij bepaalt het ritme!!!

lieve groet,
♥Eefie

Bonjade zei

Hier kan iedereen van leren.....
Echt hoeveel zijn er niet gehaast?
Trots op het multi tasken.....?
Maar mislukt is het niet.....
Je hebt het geprobeerd....dat is juist moedig....je wilt juist....
Wees trots op je moed.

Liefs

It's me zei

Tja...maar het is zo moeilijk...rustig aan doen....als je niet stil kan zitten....doe rustig aan meis.......liefs van mij...xxx..

Mariette VandenMunckhof-Vedder zei

Beste Bianca & Vincent,

Allereerst maar eens fijn stilstaan bij het feit dat jullie alweer 21 jaar getrouwd zijn vandaag! Hartelijk gefeliciteerd ermee.
En hoe gaat het met jullie poezen boys: Diesel en Ollie?
Heel veel liefs,
Mariette

Mariette VandenMunckhof-Vedder zei

Beste Bianca,

Hadden jullie ook een fijne trouwdag of zijn jullie eraan voorbij gegaan?
Je krijgt ook geen email berichtjes zie ik net, als iemand je een commentaar geeft... Kun je instellen, dan heb je meer contact ook en groeit je blog. Kijk maar eens op mijn blog, heb er nog pas een post over geschreven hoe je het instelt. De moeite waard en zéker voor jouw!
Liefs,
Mariette