Translate

zaterdag 20 oktober 2012

2 stappen vooruit, 3 stappen achteruit............2 steps forward, 3 steps back..........

 
 
 
In februari werd ik letterlijk onderuit gehaald door een depressie.
Na 16 weken therapie, intensieve begeleiding en 3 weken vakantie dacht ik er weer helemaal klaar voor te zijn.
Niets is minder waar..............
In February I was literally shaken by a depression.After 16 weeks of therapy, intensive support and 3 weeks holiday I thought I was ready to begin again.
Nothing is less true..............
 
Na 2 weken werken ( 2 ochtenden van 4 uurtjes ) ging het mis,
Alles wat ik "geleerd"had verdween zodra ik de werkvloer opstapte.
De automatische piloot nam het over en daar ging ik weer............
After 2 weeks work (2 mornings of 4 hours) it went wrong, everything I "learned" had disappeared as soon as I walked out on the work floor.
The autopilot took over and there I went again ... ... ... ...
 
 
 
Gelukkig zag mijn werkgever dat het echt nog niet ging en in overleg besloot ik 2 weken rust te nemen.
Maar in plaats van rust namen de stress en spanningen de overhand en verloor ik mezelf in paniekaanvallen.
Fortunately my employer saw that it really went wrong and in consultation  I decided to take 2 weeks rest.
But instead of resting the stress and tension prevailed and I lost myself in panic attacks.
 
Uiteindelijk heb ik mezelf een week oplaten nemen. Zoals mijn arts zei: Tijd voor een time-out.
Nog nooit heb ik zoveel verdriet gehad als die dag.
Alles waar ik al die maanden voor gewerkt had was weg voor mijn gevoel.
I ended up making myself a week take ascents. As my doctor said: time for a time out.
I have never had as much grief as that day.Everything I had worked for all those months was away for my feeling
 
 

 
 
Het weekje rust heeft me goed gedaan en mij ook laten zien dat haast mij geen goed doet.
Het in het nu leven, niet te ver vooruit kijken zijn heel belangrijk voor mij.
The week of rest has done me well and I also know that to much hurry does no good for me.
I have to life in the now and to not look too far ahead are very important to me.
 
 
 
Inmiddels ben ik weer 3 weken thuis en langzaam begin ik weer te leven.
Werken ?????? Nu niet en wanneer wel, ik weet het niet.
Het enige wat ik weet is dat ik het dag voor dag en stap voor stap zal moeten doen om mijn weg terug te vinden en dat is erg moelijk.
Meanwhile I am 3 weeks at home and slowly I start to live again. Work?????? Not now, and I don't know wen .The only thing I know is that I thave to take day by day and step by step to find my way back and that is very difficult.
 
Ik hoop dat ik over enkele maanden jullie kan laten weten dat ik op het juiste pad zit.
In de tussentijd zal ik proberen om jullie blogs te volgen.
I hope I can let you know in a few months that I am on the right path.In the meantime, I'll try to follow your blogs.
 
Veel liefs Bianca
Lots of hugs, Bianca
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





 

8 opmerkingen:

Carine zei

Hoi Bianca,

Ik was bij house of seasons en zag de titel van jouw post en dacht meteen "klinkt mij bekend in de oren, zal even kijken" en ja hoor, als ik je verhaal lees zie ik mezelf terug 4 jaar geleden. Een hele tijd zal je denken maar het is een mijlpaal in mijn leven geweest hoor, en daarom nam ik de tijd om je zeker de raad te geven om naar je lichaam te luisteren!! neem de rust dat je nodig hebt want niemand zal het voor jou doen. Sterkte en succes ...

Lieve groeten
Carine

amy zei

Je depressie is niet in een paar weken opgebouwd ,en zo snel ben je er dan ook helaas niet van af
Ik heb zelf vroeger een pnd gehad ,dat heeft behoorlijk lang geduurd ,neem je tijd ,ooit komt het weer goed alhoewel ik heb het idee heb dat je er altijd vatbaar voor blijft
Het is een afschuwelijke tijd ,vooral als je net een kindje hebt gekregen ,ik kon er totaal niet van genieten toen ,zo zonde
Maar goed ,na regen komt zonneschijn : )
Neem je tijd ,veel sterkte
x Amy

It's me zei

Nou ik had op zijn minst jouw wel op dat matje verwacht.....hihihiihihhi.......sterkte meis weet dat we er altijd voor jou / jullie zijn....liefs dikke knuffel van ons....xxx

Home and Lifestyle zei

Wat voer je toch een zware strijd, Bianca! Wat dat betreft kun je beter je pols breken, roep ik dan maar...dan weet je waar je aan toe bent en weet je dat je zes weken verder normaal gesproken alles weer kan. Over een depressie heb je veel minder controle en al wil je nog zo graag het knopje omzetten, het lukt je vaak niet.

Ik wens je enorm veel sterkte met alles wat je doet. Neem de dagen zoals ze zijn en probeer te genieten van alles wat je bereikt, al zijn dat maar hele kleine stapjes.

Veel liefs, Ingrid

Draffin Bears zei

Hi Bianca,

So sorry for all you have been going through.
Just want to send good thoughts and love your way and hope that brighter days will be ahead.

Hugs
Carolyn

Lynda zei

oef...herkenning en ik kan je alleen maar op het hart drukken: NEEM die tijd....elke dag is er één en niet vooruit kijken....niet achteruit ook, hier en nu....en je zult zien dat alles wat je geleerd hebt langzaamaan door zal dringen. Weet ik ZEKER!!!

KUN JIJ!!!

Liefs,
Lynda

José zei

Oh Bianca, neem de tijd, leef in het nu en denk vooral veel aan jezelf. Uiteindelijk kom je er bovenop en dan komt de rest vanzelf.
Een dikke virtuele knuffel!

Auntie Bliss zei

Bless you!
It has happened to me... in 2008